Murena myy mielihyvää arkeen ja juhlaan. Yhdelle mielihyvä tulee herkullisesta ruoasta, jonka salaisuus piilee laadukkaissa elintarvikkeissa. Toiselle mielihyvä tulee kauniista sisustustavaroista, joilla oma koti tehdään viihtyisäksi. Kolmas puolestaan saa mielihyvää lahjojen antamisesta – olipa lahjan saajana sitten aikuinen tai lapsi. Nämä kaikki mielihyvät kuuluvat Murenan valikoimaan.
Yrityksen tarina alkaa vuonna 2010 Turun messukeskuksen ruoka- ja viinimessuilta.
Siellä Miina Laukkanen ihasteli erään maahantuontiyrityksen tarjontaa ja tiedusteli, oliko tuotteita saatavilla hänen kotikaupungissaan Salossa. Yrityksen edustaja vastasi kieltävästi, mutta kysyi heti perään, sattuisiko Miinalla olemaan kauppaa, johon tuotteita saataisiin myyntiin?
Miinan vastaus kuului: ” ei vielä, mutta kohta on”
Yritystoiminnan aloittaminen oli kutkutellut mielessä jo pitkään. Noin vuoden päästä Murena avasi ovensa Salon torin laidalla. Kyseinen maahantuoja on edelleen yksi tärkeimpiä Murenan kumppaneita.
Perustamisensa jälkeen Murenan tiloissa kävikin vilinä. Viimeistään ensimmäinen joulusesonki osoitti, että Murena oli tullut jäädäkseen. Vuosien myötä henkilöstöä palkattiin lisää, ja toimitilojakin vaihdettiin pariin
otteeseen. Ensimmäinen muutto tehtiin hieman isompiin toimitiloihin pysyen kuitenkin torin liepeillä. Salon torilla on nimittäin erityinen merkitys Murenalle. Syntypaikan lisäksi tori merkitsee muun muassa
ihmisläheisyyttä ja palveluhenkeä. Torille oli kuitenkin sanottava hyvästit toisen muuton aikana, sillä sopivia tiloja ei kasvavalle yritykselle enää sen läheltä löytynyt.
Murena on vuosien varrella jatkuvasti uudistunut ja mennyt eteenpäin, eikä sellainen ole
mahdollista ilman riskejä ja epävarmuutta. Tuloksena on kuitenkin ollut kehitystä esimerkiksi verkkokaupanja yritysmyynnin muodossa.
Murenalle laadukkaat raaka-aineet ja valtavirrasta poikkeavat tuotteet ovat kaikki kaikessa. Uusientuotteiden on aina oltava laadukkaita ja tuotettava mielihyvän kokemus. Murenan valikoimasta halutaan tehdä sellainen, että jokaiselle löytyy sieltä jotain mihin ihastua.
Toinen tärkeä osa mielihyvän myyntiä on asiakkaiden arvostus ja ystävällinen kohtaaminen. Sydämellätoimivan asiakaspalvelun halutaan välittävän sitä samaa tunnelmaa, mitä torikauppiaat tuottavat vilkkaana markkina-aamuna. Palvelu ja tuotteet ovat siis yhdessä tekemässä asiakkaan arjesta viihtyisämpää esimerkiksi niin, että pastapussin ostaessaan asiakas saa mukaansa myös reseptin ja tarvittaessa muut raaka-aineet.
Murenan nimi kuvastaa myös yrityksen ideologiaa. Sana on salolainen versio sanasta murunen, eli pienipala. Murenahan myy pieniä murusia mielihyvää mahdollistaakseen viihtyisämmän arjen asiakkailleen.
Tulevaisuudessa Murena aikoo edelleen olla aktiivisen ja ystävällisen asiakaspalvelun mestari. Tavoitteenaon myös kansallisen tunnettuuden kasvattaminen. Tulevaisuudessa joitakin tuotteita nähdään kenties myös
ulkomailla.
Se ainakin on varmaa, että yritys jatkaa mielihyvän jakamista ja arjen ilahduttamista.