Tarina


Olipa kerran pieni Murena...

Murena myy mielihyvää arkeen ja juhlaan. Yhdelle mielihyvä tulee herkullisesta ruoasta, jonka salaisuus piilee laadukkaissa elintarvikkeissa. Toiselle mielihyvä tulee kauniista sisustustavaroista, joilla oma koti tehdään viihtyisäksi. Kolmas puolestaan saa mielihyvää lahjojen antamisesta – olipa lahjan saajana sitten aikuinen tai lapsi. Nämä kaikki mielihyvät kuuluvat Murenan valikoimaan.

Yrityksen tarina alkaa vuonna 2010 Turun messukeskuksen ruoka- ja viinimessuilta.
Siellä Miina Laukkanen ihasteli erään maahantuontiyrityksen tarjontaa ja tiedusteli, oliko tuotteita saatavilla hänen kotikaupungissaan Salossa. Yrityksen edustaja vastasi kieltävästi, mutta kysyi heti perään, sattuisiko
Miinalla olemaan kauppaa, johon tuotteita saataisiin myyntiin?
Miinan vastaus kuului: ” ei vielä, mutta kohta on


Yritystoiminnan aloittaminen oli kutkutellut mielessä jo pitkään. Noin vuoden
päästä Murena avasi ovensa Salon torin laidalla. Kyseinen maahantuoja on edelleen yksi tärkeimpiä Murenan kumppaneita.

Ratkaisukeskeinen tiimi, joka menee aina eteenpäin

Perustamisensa jälkeen Murenan tiloissa kävikin vilinä. Viimeistään ensimmäinen joulusesonki osoitti, että Murena oli tullut jäädäkseen. Vuosien myötä henkilöstöä palkattiin lisää, ja toimitilojakin vaihdettiin pariin  otteeseen. Ensimmäinen muutto tehtiin hieman isompiin toimitiloihin pysyen kuitenkin torin liepeillä. Salon torilla on nimittäin erityinen merkitys Murenalle. Syntypaikan lisäksi tori merkitsee muun muassa ihmisläheisyyttä ja palveluhenkeä. Torille oli kuitenkin sanottava hyvästit toisen muuton aikana, sillä sopivia tiloja ei kasvavalle yritykselle enää sen läheltä löytynyt.

Murena on vuosien varrella jatkuvasti uudistunut ja mennyt eteenpäin, eikä sellainen ole mahdollista ilman riskejä ja epävarmuutta. Tuloksena on kuitenkin ollut kehitystä esimerkiksi verkkokaupanja yritysmyynnin muodossa.

Sydämellä toimiva arjen ystävä

Murenalle laadukkaat raaka-aineet ja valtavirrasta poikkeavat tuotteet ovat kaikki kaikessa. Uusientuotteiden on aina oltava laadukkaita ja tuotettava mielihyvän kokemus. Murenan valikoimasta halutaan tehdä sellainen, että jokaiselle löytyy sieltä jotain mihin ihastua.

Toinen tärkeä osa mielihyvän myyntiä on asiakkaiden arvostus ja ystävällinen kohtaaminen. Sydämellätoimivan asiakaspalvelun halutaan välittävän sitä samaa tunnelmaa, mitä torikauppiaat tuottavat vilkkaana markkina-aamuna. Palvelu ja tuotteet ovat siis yhdessä tekemässä asiakkaan arjesta viihtyisämpää esimerkiksi niin, että pastapussin ostaessaan asiakas saa mukaansa myös reseptin ja tarvittaessa muut raaka-aineet.

Murenan nimi kuvastaa myös yrityksen ideologiaa. Sana on salolainen versio sanasta murunen, eli pienipala. Murenahan myy pieniä murusia mielihyvää mahdollistaakseen viihtyisämmän arjen asiakkailleen.

Minne Murenat johtavat?

Tulevaisuudessa Murena aikoo edelleen olla aktiivisen ja ystävällisen asiakaspalvelun mestari. Tavoitteenaon myös kansallisen tunnettuuden kasvattaminen. Tulevaisuudessa joitakin tuotteita nähdään kenties myös ulkomailla.

Se ainakin on varmaa, että yritys jatkaa mielihyvän jakamista ja arjen ilahduttamista.

Ostoskorisi on tyhjä

Sopimusehdot

Toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy Herkku ja Lahja Murena Oy, Salo, Suomi Y-tunnus 2393205-4

Toimitamme tuotteita koko Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Asiakas voi kassalla valita halutun toimitustavan.


Maksutavat

Tilaukset maksetaan ostosten teon yhteydessä Checkout-maksupalvelun kautta. Käytössäsi on seuraavat maksutavat:
Verkkopankit: Nordea, Op, Säästöpanki, POP- pankki, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, S-pankki, Tapiola, Ålandsbanken sekä Neocard.

Katso maksupalvelun ehdot täältä.

Kuitti / takuutodistus

Saat toimituksen mukana lähetteen, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä mahdollisena takuutodistuksena. Alvillinen kuitti tulee tilaajalle sähköpostiin, kun tilaus on vastaanotettu.

14 päivän palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön sekä se täytyy palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan.

Alennustuotteilla sekä elintarvikkeilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Palautusoikeutta ei ole, mikäli tuotetta on käytetty.

Palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät asiakkaan maksettavaksi. Palautamme rahat palautetuista tuotteista suoraan asiakkaan tilille. Palautamme rahat 5-7 arkipäivän sisällä siitä, kun olemme saaneet tuotteen takaisin.

Tuotteilla ei ole 14 päivän palautusoikeuden lisäksi varsinaista erillistä vaihto-oikeutta. Mikäli tilaamasi tuote on väärän kokoinen tai muulla tavalla sopimaton, voit tehdä tuotepalautuksen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän kuluessa tilauksesta ja tilata uuden haluamasi tuotteen.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, lähetä ennen palautusta sähköpostilla tieto palautuksesta info@herkkumurena.fi ja täytä "Palautuslomake" mukaan (toimitettu sähköpostiin).

Maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Force Majeure

Herkku ja Lahja Murena Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Herkku ja Lahja Murena Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.